על המדף

"כך היא גאולתן של ישראל, בתחילה קמעא קמעא, כל מה שהיא הולכת, היא רבה והולכת" (ירושלמי, ברכות, א, א) יותר משישים שנות עצמאות מאחורינו, והשאלות הגדולות על אודות תפקידה של מדינת ישראל, מטרותיה וזהותה, רלוונטיות מתמיד. המשברים הפוקדים את הבית הלאומי של העם היהודי אינם מרפים עד שלעתים נדמה כי בכוחם של הצללים להעיב על הנס הגדול של תקומת ישראל. היכולת לראות את האורות מבין הערפילים, מבלי להתעלם מהאתגרים שעוד נכונו לנו, היא שעומדת בבסיס הספר קמעא קמעא. במבט אמוני המשלב חדש וישן, ומתוך עיון בדברי הנביאים וחז"ל אשר מבטם צופה למרחקים, מבאר לנו הרב חיים דרוקמן את שורשיו של המסע הגדול של עם ישראל, מראשית ניצני ההתעוררות לציון לפני כמאתיים שנה ועד ימינו אלה. תהליך הגאולה, כך הוא מלמדנו, הוא כאיילת השחר המפציעה באופק ומתקדמת קמעא קמעא, בתהליך איטי אך מבטיח. מהדורה חדשה! כולל אלבום תמונות צבעוניות מהווי הציונות והגאולה, הממחיש את תקומת ישראל. לספר זה יצא גם תרגום באנגלית. לפרטים הקש כאן

בסדרת הספרים "לזמן הזה" נמצא את התייחסותו המיוחדת של הרב חיים דרוקמן לזמני השנה. המחבר פורס לפנינו מבט מעמיק לתוכן הנצחי של ימים אלו, בצד התבוננות להארתן המיוחדת בדורנו. כרך ראשון – ניסן אייר סיון.

מדריך למורה לגיור, וכן למתגייר, למשפחה המלווה ולכל המתעניין ביהדות מערך שיעורים מלא ביהדות: אמונה, הלכה, תרבות יהודית, היסטוריה והווי. עבודה ולימוד על פי ספר זה מאפשרים להכיר את עולמה של היהדות בצורה מסודרת ובהירה ולהוביל לחיים יהודיים מלאים ומשמעותיים. כולל גם דפי עזר צבעוניים. הנחייה: הרב חיים דרוקמן. כתיבה ועריכה: הרב יהושע פריאל והרב נועם רימון הספרים הפיזיים אזלו. כעת ניתן להשגה קובץ PDF דיגיטלי של הספר במחיר מוזל. שים לב - בגלל שהמשלוח הוא במייל ואינו משלוח פיזי אין לערבב ברכישה זו ספרים אחרים. במידה והינך רוצה גם ספרים רגילים קנה אותם ברכישה נפרדת.

בסדרת הספרים "לזמן הזה" נמצא את התייחסותו המיוחדת של הרב חיים דרוקמן לזמני השנה. המחבר פורס לפנינו מבט מעמיק לתוכן הנצחי של ימים אלו, בצד התבוננות להארתן המיוחדת בדורנו. כרך שני - תמוז אב אלול תשרי.

בסדרת הספרים "לזמן הזה" נמצא את התייחסותו המיוחדת של הרב חיים דרוקמן לזמני השנה. המחבר פורס לפנינו מבט מעמיק לתוכן הנצחי של ימים אלו, בצד התבוננות להארתן המיוחדת בדורנו. כרך ראשון - ניסן אייר סיון. כרך שני - תמוז אב אלול תשרי. כרך שלישי - מרחשון כסלו טבת שבט אדר.

בסדרת הספרים "לזמן הזה" נמצא את התייחסותו המיוחדת של הרב חיים דרוקמן לזמני השנה. המחבר פורס לפנינו מבט מעמיק לתוכן הנצחי של ימים אלו, בצד התבוננות להארתן המיוחדת בדורנו. כרך שלישי - מרחשון, כסלו, טבת, שבט, אדר.

ניתן לטעות ולחשוב, כי התפילה היא אמצעי לבקשת צרכינו - אך האמת הפוכה. מטרת כל צרכינו היא לעורר אותנו לתפילה, שמשמעותה - השמעת הקול הפנימי של נשמתנו המשתוקקת לדבוק במקורה, ויחד עם נשמתנו - מתרוממת הבריאה כולה אל בוראהּ. בשבעת שערי הספר "צמאה נפשי", מברר הרב חיים דרוקמן את עניין התפילה מכיוונים שונים: מהי המשמעות העמוקה של התפילה, כיצד היא התפתחה מציווי כללי לתפילה מתוקנת וקבועה, מהו תוכנן של ברכות תפילת העמידה. ולסיום, שער רחב ומקיף על הקדיש, שכפי רוב פרסומו בציבור - כך רב חוסר הבנתו בעיני רבים.

הגדה של פסח בהוצאה מפוארת בנוסח אשכנז ועדות המזרח, ובתוספת ביאורים והארות ברוח תקופתנו מאת הרב חיים דרוקמן שליט"א. "הגדה של פסח לזמן הזה" מהווה המשך ישיר לסדרת הספרים "לזמן הזה" - האוצרת בתוכה שיעורים על המועדים, מאת הרב חיים דרוקמן שליט"א. בספר זה משובצות כפנינים, על סדר ההגדה, הדגשותיו והארותיו של הרב על ליל הסדר. הרב, כדרכו, עומד על האמירות המיוחדת והערכים הייחודים של ליל הסדר וההגדה לימינו אלה, ימים גדולים של תחייה ותקומה, אך גם של קשיים ומאבקים. הוא ממחיש כיצד הגאולה האחרונה, כמו כל תהליך טבעי, כוללת במהלכה עליות וירידות, אך סופה בגאולה השלימה.

בסדרת הספרים "לזמן הזה" נמצא את התייחסותו המיוחדת של הרב חיים דרוקמן לזמני השנה. המחבר פורס לפנינו מבט מעמיק לתוכן הנצחי של ימים אלו, בצד התבוננות להארתן המיוחדת בדורנו. כרך ראשון - ניסן אייר סיון. כרך שני - תמוז אב אלול תשרי. כרך שלישי - מרחשון כסלו טבת שבט אדר. הגדה של פסח בהוצאה מפוארת בנוסח אשכנז ועדות המזרח, ובתוספת ביאורים והארות ברוח תקופתנו מאת הרב חיים דרוקמן שליט"א. "הגדה של פסח לזמן הזה" מהווה המשך ישיר לסדרת הספרים "לזמן הזה" - האוצרת בתוכה שיעורים על המועדים, מאת הרב חיים דרוקמן שליט"א. בספר זה משובצות כפנינים, על סדר ההגדה, הדגשותיו והארותיו של הרב על ליל הסדר. הרב, כדרכו, עומד על האמירות המיוחדת והערכים הייחודים של ליל הסדר וההגדה לימינו אלה, ימים גדולים של תחייה ותקומה, אך גם של קשיים ומאבקים. הוא ממחיש כיצד הגאולה האחרונה, כמו כל תהליך טבעי, כוללת במהלכה עליות וירידות, אך סופה בגאולה השלימה.

בכל שנה ושנה ובכל דור ודור נפגשים ישראל עִם התורה בקריאת פרשותיה. התורה היא א־לוהית ונצחית, וכל פרטיה ודקדוקיה קיימים בכל הדורות ואינם בני חלוף. בשל א־להיותה ונצחיותה מתייחסת התורה גם לייחודיות של כל דור, ומעניקה לו התייחסות המתאימה לו, בהתאם לתקופה המיוחדת שלו. בסדרת "התורה לדורנו", עומד הרב חיים דרוקמן על ההארות המיוחדות העולות מפרשות השבוע לכל דור ודור, ובפרט - לדור המיוחד שלנו, דור הגאולה והתקומה. אחד המסרים המרכזיים העולים מחומש ויקרא, הוא הקריאה לביטוי בפועל של הקדושה והטהרה הקיימות בנו בכוח. ספר "הקדושה והטהרה" דן במסר זה, ומראה בין השאר, שכדי להתקדש, יש צורך בהדרכת התורה, ובפעולתה דרך מכלול מצוותיה - הן במצוות שבין אדם למקום והן במצוות שבין אדם לחברו.

בכל שנה ושנה ובכל דור ודור נפגשים ישראל עִם התורה בקריאת פרשותיה. התורה היא א־לוהית ונצחית, וכל פרטיה ודקדוקיה קיימים בכל הדורות ואינם בני חלוף. בשל א־להיותה ונצחיותה מתייחסת התורה גם לייחודיות של כל דור, ומעניקה לו התייחסות המתאימה לו, בהתאם לתקופה המיוחדת שלו. בסדרת "התורה לדורנו", עומד הרב חיים דרוקמן על ההארות המיוחדות העולות מפרשות השבוע לכל דור ודור, ובפרט - לדור המיוחד שלנו, דור הגאולה והתקומה. ספר "מעשי אבות" דן בפרשות חומש בראשית, העוסקות בעיקר במעשי אבותינו. מעשי האבות מהווים סימן לכל דורות הבנים, ומורים להם אילו כוחות טמונים בנשמתם, ומהי הדרישה המיוחדת מהם כבניהם של האבות הגדולים.

בכל שנה ושנה ובכל דור ודור נפגשים ישראל עִם התורה בקריאת פרשותיה. התורה היא א־לוהית ונצחית, וכל פרטיה ודקדוקיה קיימים בכל הדורות ואינם בני חלוף. בשל א־להיותה ונצחיותה מתייחסת התורה גם לייחודיות של כל דור, ומעניקה לו התייחסות המתאימה לו, בהתאם לתקופה המיוחדת שלו. בסדרת "התורה לדורנו", עומד הרב חיים דרוקמן על ההארות המיוחדות העולות מפרשות השבוע לכל דור ודור, ובפרט - לדור המיוחד שלנו, דור הגאולה והתקומה. ספר "מעשי אבות" דן בפרשות חומש בראשית, העוסקות בעיקר במעשי אבותינו. מעשי האבות מהווים סימן לכל דורות הבנים, ומורים להם אילו כוחות טמונים בנשמתם, ומהי הדרישה המיוחדת מהם כבניהם של האבות הגדולים.

בכל שנה ושנה ובכל דור ודור נפגשים ישראל עִם התורה בקריאת פרשותיה. התורה היא א־לוהית ונצחית, וכל פרטיה ודקדוקיה קיימים בכל הדורות ואינם בני חלוף. בשל א־להיותה ונצחיותה מתייחסת התורה גם לייחודיות של כל דור, ומעניקה לו התייחסות המתאימה לו, בהתאם לתקופה המיוחדת שלו. בסדרת "התורה לדורנו", עומד הרב חיים דרוקמן על ההארות המיוחדות העולות מפרשות השבוע לכל דור ודור, ובפרט - לדור המיוחד שלנו, דור הגאולה והתקומה. בחומש דברים מסכם משה את תקופת המדבר לקראת הכניסה לארץ ומברר מצוות רבות. ספר "בשערי הארץ" עוסק ברובו בפן הרעיוני של המצוות, ומראה שתורתנו - תורת חיים היא, הנוגעת לכל תחומי החיים, והופעתה השלמה אפשרית, רק כשעם ישראל חי חיים עצמאיים ושלמים בארץ ישראל.

בכל שנה ושנה ובכל דור ודור נפגשים ישראל עִם התורה בקריאת פרשותיה. התורה היא א־לוהית ונצחית, וכל פרטיה ודקדוקיה קיימים בכל הדורות ואינם בני חלוף. בשל א־להיותה ונצחיותה מתייחסת התורה גם לייחודיות של כל דור, ומעניקה לו התייחסות המתאימה לו, בהתאם לתקופה המיוחדת שלו. בסדרת "התורה לדורנו", עומד הרב חיים דרוקמן על ההארות המיוחדות העולות מפרשות השבוע לכל דור ודור, ובפרט - לדור המיוחד שלנו, דור הגאולה והתקומה. בסדרה 6 כרכים - מעשי אבות על בראשית - שני כרכים הגלות והגאולה על שמות הקדושה והטהרה על ויקרא בארץ לא זרועה על במדבר בשערי הארץ על דברים

בכל שנה ושנה ובכל דור ודור נפגשים ישראל עִם התורה בקריאת פרשותיה. התורה היא א־לוהית ונצחית, וכל פרטיה ודקדוקיה קיימים בכל הדורות ואינם בני חלוף. בשל א־להיותה ונצחיותה מתייחסת התורה גם לייחודיות של כל דור, ומעניקה לו התייחסות המתאימה לו, בהתאם לתקופה המיוחדת שלו. בסדרת "התורה לדורנו", עומד הרב חיים דרוקמן על ההארות המיוחדות העולות מפרשות השבוע לכל דור ודור, ובפרט - לדור המיוחד שלנו, דור הגאולה והתקומה. חומש שמות פורשׂ לפנינו את שלביו הראשונים של תהליך גאולת מצרים, תהליך שהחל ביציאה לחירות משעבוד מצרים, המשיך במתן תורה והקמת המשכן, והסתיים בכניסה ארצה. ספרנו, ספר "הגלות והגאולה", מברר את תהליך הגאולה בכללו, לצד התמקדות בעניינים מרכזיים בכל אחד משלביו.

בכל שנה ושנה ובכל דור ודור נפגשים ישראל עִם התורה בקריאת פרשותיה. התורה היא א־לוהית ונצחית, וכל פרטיה ודקדוקיה קיימים בכל הדורות ואינם בני חלוף. בשל א־להיותה ונצחיותה מתייחסת התורה גם לייחודיות של כל דור, ומעניקה לו התייחסות המתאימה לו, בהתאם לתקופה המיוחדת שלו. בסדרת "התורה לדורנו", עומד הרב חיים דרוקמן על ההארות המיוחדות העולות מפרשות השבוע לכל דור ודור, ובפרט - לדור המיוחד שלנו, דור הגאולה והתקומה. ספר "בארץ לא זרועה" עוסק בפרשות חומש במדבר, המלוות את מסעות עם ישראל בדרכם ארצה. הספר דן בתהליכים הרוחניים המורכבים שעבר העם במהלך המסעות, ואף מאיר ומדגיש את המסרים המיוחדים העולים מהם לדורות.

"חיים שניתנו במתנה, צריכים לעשות בהם משהו, הם לא ניתנו סתם כך", נוהג לומר הרב חיים דרוקמן שזכה לקבל את חייו במתנה ארבע פעמים. חיימקה, הנער הצעיר שהגיע לבדו לארץ לאחר מסכת תלאות על אדמת אירופה, נהפך ברבות השנים למחנך דגול ולראש ישיבת "אור עציון", ליו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ולמנהיגה הרוחני של תנועת הנוער בני עקיבא. הוא ידוע היום כהרב חיים דרוקמן, ממנהיגיה הבולטים של הציונות הדתית, מבכירי תלמידיו וממשיכי דרכו של הרב צבי יהודה קוק, חבר כנסת, סגן שר וראש מערך הגיור. סיפור חייו שנפרש בספר הנני מגולל את עשרות שנות פעילותו החינוכית, הציבורית, ההתיישבותית והלאומית, והוא במידה רבה גם סיפורה של הציונות הדתית, שהרב דרוקמן הוא אחד מסמליה המובהקים. חלוציות, הליכה לפני המחנה ומסירות מוחלטת היו לסימן ההיכר של הרב, שמשחר נעוריו הולך בדרכו של אברהם אבינו בקריאתו "הנני", ומתייצב לכל שליחות ולכל משימה ללא היסוס וללא כל תנאי. אלישיב רייכנר הוא עיתונאי ב"מקור ראשון", בוגר ישיבת ההסדר בירוחם וחבר מליאת בני עקיבא. הספר יצא בהוצאת ידיעות אחרונות בשיתוף מרכז ישיבות בני עקיבא

מסכת אבות מניחה לפנינו את הדרכותיהם הנצחיות של אבותינו – חכמינו זיכרונם לברכה. אבותיה רמי ההוד של המשנה תמצתו באמירות קצרות ומחודדות את עיקרי המוסר ועבודת ה` לדורי דורות. מתוך עיון מעמיק בכתבי גדולי הדורות, מאיר הספר "אבות לבנים" את המסרים הנצחיים של האבות - לנו, דור הבנים. כל זאת מתוך מבט חינוכי המתמקד בייחודו של דורנו זה, דור הגאולה והתקומה, על אורותיו וצלליו. הכרך הראשון עוסק בפרק א`.

מסכת אבות מניחה לפנינו את הדרכותיהם הנצחיות של אבותינו – חכמינו זיכרונם לברכה. אבותיה רמי ההוד של המשנה תמצתו באמירות קצרות ומחודדות את עיקרי המוסר ועבודת ה` לדורי דורות.מתוך עיון מעמיק בכתבי גדולי הדורות, מאיר הספר "אבות לבנים" את המסרים הנצחיים של האבות - לנו, דור הבנים. כל זאת מתוך מבט חינוכי המתמקד בייחודו של דורנו זה, דור הגאולה והתקומה, על אורותיו וצלליו.הכרך השני עוסק בפרק ב`. 

מסכת אבות מניחה לפנינו את הדרכותיהם הנצחיות של אבותינו – חכמינו זיכרונם לברכה. אבותיה רמי ההוד של המשנה תמצתו באמירות קצרות ומחודדות את עיקרי המוסר ועבודת ה` לדורי דורות.מתוך עיון מעמיק בכתבי גדולי הדורות, מאיר הספר "אבות לבנים" את המסרים הנצחיים של האבות - לנו, דור הבנים. כל זאת מתוך מבט חינוכי המתמקד בייחודו של דורנו זה, דור הגאולה והתקומה, על אורותיו וצלליו.הכרך השלישי עוסק בפרק ג`. 

מסכת אבות מניחה לפנינו את הדרכותיהם הנצחיות של אבותינו – חכמינו זיכרונם לברכה. אבותיה רמי ההוד של המשנה תמצתו באמירות קצרות ומחודדות את עיקרי המוסר ועבודת ה` לדורי דורות.מתוך עיון מעמיק בכתבי גדולי הדורות, מאיר הספר "אבות לבנים" את המסרים הנצחיים של האבות - לנו, דור הבנים. כל זאת מתוך מבט חינוכי המתמקד בייחודו של דורנו זה, דור הגאולה והתקומה, על אורותיו וצלליו.הכרך הרביעי עוסק בפרק ד`.

מסכת אבות מניחה לפנינו את הדרכותיהם הנצחיות של אבותינו – חכמינו זיכרונם לברכה. אבותיה רמי ההוד של המשנה תמצתו באמירות קצרות ומחודדות את עיקרי המוסר ועבודת ה` לדורי דורות.מתוך עיון מעמיק בכתבי גדולי הדורות, מאיר הספר "אבות לבנים" את המסרים הנצחיים של האבות - לנו, דור הבנים. כל זאת מתוך מבט חינוכי המתמקד בייחודו של דורנו זה, דור הגאולה והתקומה, על אורותיו וצלליו. בסדרה 6 כרכים, כל אחד מהם על פרק אחד מפרקי אבות. כמו כן נכללו בכרך האחרון מפתחות לסדרה כולה - מפתח אישים, מפתח ערכים, ומפתח מקורות.

הגדה של פסח בהוצאה מפוארת בנוסח אשכנז ועדות המזרח, ובתוספת ביאורים והארות ברוח תקופתנו מאת הרב חיים דרוקמן שליט"א. "הגדה של פסח לזמן הזה" מהווה המשך ישיר לסדרת הספרים "לזמן הזה" - האוצרת בתוכה שיעורים על המועדים, מאת הרב חיים דרוקמן שליט"א. בספר זה משובצות כפנינים, על סדר ההגדה, הדגשותיו והארותיו של הרב על ליל הסדר. הרב, כדרכו, עומד על האמירות המיוחדת והערכים הייחודים של ליל הסדר וההגדה לימינו אלה, ימים גדולים של תחייה ותקומה, אך גם של קשיים ומאבקים. הוא ממחיש כיצד הגאולה האחרונה, כמו כל תהליך טבעי, כוללת במהלכה עליות וירידות, אך סופה בגאולה השלימה. ועכשיו גם במהדורה דיגיטלית!! הזמן כאן ואנו נשלח לך בדואר אלקטרוני שיצויין בגוף ההזמנה את הספר במהדורת PDF.הקובץ נשלח בתנאי גמור שהוא לשימוש אישי בלבד ואין להעבירו לאדם אחר! שים לב - בגלל שהמשלוח הוא במייל ואינו משלוח פיזי אין לערבב ברכישה זו ספרים אחרים. במידה והינך רוצה גם ספרים רגילים קנה אותם ברכישה נפרדת.

בספרו "ושבת" מבאר הרב דרוקמן את עקרונותיו המרכזיים של הרב קוק זצ"ל בספר אורות התשובה. מתוך עיון בשלוש פיסקאות ההקדמה הקצרות מתבארת המהפכה שמחולל הספר בהבנת מהות התשובה וחשיבותה לדורנו, תוך התבוננות מפוכחת במציאות. כך נבנית תפיסת עולם שונה לחלוטין על כל מושג התשובה ועל מה שנתבע מאיתנו בהקשר אליה. בספר כלול גם מפתח ערכים לספר אורות התשובה כולו. הערה: ספר זה יצא כבר בעבר כחלק מהספר "אורות התשובה עם מבוא מהרב דרוקמן", וכעת יוצא במהדורה נאה ומאירת עינים כספר נפרד. למעוניינים ניתן לרכוש את הספר המשולב כאן. 

מסכת אבות מניחה לפנינו את הדרכותיהם הנצחיות של אבותינו – חכמינו זיכרונם לברכה. אבותיה רמי ההוד של המשנה תמצתו באמירות קצרות ומחודדות את עיקרי המוסר ועבודת ה` לדורי דורות.מתוך עיון מעמיק בכתבי גדולי הדורות, מאיר הספר "אבות לבנים" את המסרים הנצחיים של האבות - לנו, דור הבנים. כל זאת מתוך מבט חינוכי המתמקד בייחודו של דורנו זה, דור הגאולה והתקומה, על אורותיו וצלליו.הכרך החמישי עוסק בפרק ה'

מסכת אבות מניחה לפנינו את הדרכותיהם הנצחיות של אבותינו – חכמינו זיכרונם לברכה. אבותיה רמי ההוד של המשנה תמצתו באמירות קצרות ומחודדות את עיקרי המוסר ועבודת ה` לדורי דורות.מתוך עיון מעמיק בכתבי גדולי הדורות, מאיר הספר "אבות לבנים" את המסרים הנצחיים של האבות - לנו, דור הבנים. כל זאת מתוך מבט חינוכי המתמקד בייחודו של דורנו זה, דור הגאולה והתקומה, על אורותיו וצלליו.הכרך השישי עוסק בפרק ו'. בכרך זה נכללו גם מפתחות לסדרה כולה.

Kim’a Kim’a (Step by Step) sets out a clear path for understanding the complex reality of Israel today. As a work to read or to study in depth, it provides profound answers to questions from those who criticize Zionism and Israel, from within and without. Anyone who wants to enhance their knowledge, and to base their faith on solid foundations, should read this book. Originally a Hebrew bestseller, we are now excited to provide the English-speaking world with this comprehensive guide to understanding the Divine process of Redemption and the miracle we know as the State of Israel. After 2,000 years of exile, the Jewish people has seen prophetic visions come true. Jews have flocked to the Land of Israel from all over the globe. For more than 70 years, Israel has been a growing powerhouse in Torah study, security, science, economics, and more. However, not everything is perfect. Israel presents us with many challenges. In Kim’a Kim’a, Rav Chaim Drukman formulates his vision on sources from the prophets of old and the Sages of Yisrael. He compares the process of Redemption to dawn, proceeding slowly but with guaranteed success. Today we are in the midst of a great enlightenment, corresponding to the blessing of the Shema: “Shine a new light on Zion.” Even the darkness and difficulties are an integral part of this monumental process. Based on what has already taken place and in spite of all that is missing – we can faithfully declare that the State of Israel is the fulfillment of the promise of Divine Redemption, and it will eventually achieve its final goal, Step by Step. Rav Chaim Drukman, a recipient of the Israel Prize in 2012 for his life’s work, is an outstanding Torah scholar and Jewish thinker, with thousands of followers in Israel and throughout the world. A leader of Religious Zionism, he is the head of Yeshivat Or Etzion and the Chairman of Yeshivot Bnei Akiva in Israel. ספר זה הוא תרגום של הספר "קמעא קמעא" לאנגלית. תרגם: משה גולדברג לפרטים על הספר בעברית הקש כאן.

בדורות האחרונים תופסת שאלת המוסר והצדק שבאכילת בעלי חיים מקום מרכזי בשיח הציבורי. דעות שונות מנסרות בחלל האוויר, ורבים תוהים לעצמם כיצד על האדם המודרני והנאור לראות את הדברים, והאם יש ליהדות מה לומר בשאלה סבוכה זו. הראי"ה קוק זצ"ל, מגדולי ההוגים בדורות האחרונים, בחן סוגיה זו במאמרֵי "חזון הצמחונות והשלום", והציע הלכי רוח מפתיעים, השופכים אור על דרכה החינוכית של התורה לזיכוך האנושות וקידום המציאות לעבר החזון הגדול של "וגר זאב עם כבש". בספר זה, הרב חיים דרוקמן מנגיש, מסביר ומרחיב את דברי הרב קוק. עיוניו עמוקים, מבוארים ומציבים תפיסה ברורה ומורכבת כאחת, שיש בה כדי לחולל מהפך מחשבתי אצל הקורא ולעורר בקרבו שאיפה אל הטוב – לצד ראייה ריאלית של המצב הנוכחי שבו הוא שרוי.

תנועת נוער מעורבת – לכתחילה או בדיעבד?מהי הגישה הנכונה לבעלי נטיות הפוכות?המאבק הפמיניסטי – טוב או רע?כדאי להשתתף במסע לפולין?מותר לעלות להר הבית בימינו?להתגייס לצבא – או ללמוד תורה?מי אמר שהיהדות היא הנכונה?למה יש רע בעולם?בשביל מה צריך כל כך הרבה מצוות?יש בעיה לשמוע שירים לועזיים או חילוניים?אני נמשך לתורת הסוד... מה דעת הרב?כיצד לבחור ישיבה או אולפנה? שאלות בוערות אלו, ורבות כמותן, מעסיקות בימינו צעירים רבים, בעיקר בתקופת הנערות ושנות הבגרות הראשונות.הרב חיים דרוקמן, מזקני הרבנים וממנהיגי הדור, ראש ישיבת "אור עציון", יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, חתן "פרס ישראל", ובעל תארים רבים אחרים – אך ראש לכול הוא מחנך, והשפעתו החינוכית על תלמידיו הרבים ועל רבנים ומחנכים רבים עצומה.במשך שנים ענה הרב לשאלות רבות בענייני תורה והשקפה שהעמידו לפניו צעירים ותלמידים. הרב לא נרתע משאלות נוקבות וטעונות, כשם שלא נלאה מלענות על שאלות פשוטות ויום־יומיות. את תשובותיו הקצרות אך היסודיות ענה מתוך היכרות קרובה ובלתי אמצעית עם צעירים ובני נוער ומתוך ידע רב ועומק תורני ומחשבתי. מתוך מאות השאלות שנשאל הרב במהלך השנים, מרכזת סדרת "ואשיבה" שאלות בוערות ואקטואליות במיוחד. בכרך הראשון מובאות תשובותיו של הרב בענייני צניעות ומשפחה, עַם וארץ. בכרך השני מובאות תשובותיו של הרב בענייני אמונה ועבודת ד', תורה ולימוד תורה.

תנועת נוער מעורבת – לכתחילה או בדיעבד?מהי הגישה הנכונה לבעלי נטיות הפוכות?המאבק הפמיניסטי – טוב או רע?כדאי להשתתף במסע לפולין?מותר לעלות להר הבית בימינו?להתגייס לצבא – או ללמוד תורה? שאלות בוערות אלו, ורבות כמותן, מעסיקות בימינו צעירים רבים, בעיקר בתקופת הנערות ושנות הבגרות הראשונות.הרב חיים דרוקמן, מזקני הרבנים וממנהיגי הדור, ראש ישיבת "אור עציון", יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, חתן "פרס ישראל", ובעל תארים רבים אחרים – אך ראש לכול הוא מחנך, והשפעתו החינוכית על תלמידיו הרבים ועל רבנים ומחנכים רבים עצומה.במשך שנים ענה הרב לשאלות רבות בענייני תורה והשקפה שהעמידו לפניו צעירים ותלמידים. הרב לא נרתע משאלות נוקבות וטעונות, כשם שלא נלאה מלענות על שאלות פשוטות ויום־יומיות. את תשובותיו הקצרות אך היסודיות ענה מתוך היכרות קרובה ובלתי אמצעית עם צעירים ובני נוער ומתוך ידע רב ועומק תורני ומחשבתי. מתוך מאות השאלות שנשאל הרב במהלך השנים, מרכזת סדרת "ואשיבה" שאלות בוערות ואקטואליות במיוחד. בכרך הראשון מובאות תשובותיו של הרב בענייני צניעות ומשפחה, עַם וארץ. בכרך השני מובאות תשובותיו של הרב בענייני אמונה ועבודת ד', תורה ולימוד תורה. ניתן לרכוש את שני הכרכים כאן

מי אמר שהיהדות היא הנכונה?למה יש רע בעולם?בשביל מה צריך כל כך הרבה מצוות?יש בעיה לשמוע שירים לועזיים או חילוניים?אני נמשך לתורת הסוד... מה דעת הרב?כיצד לבחור ישיבה או אולפנה? שאלות בוערות אלו, ורבות כמותן, מעסיקות בימינו צעירים רבים, בעיקר בתקופת הנערות ושנות הבגרות הראשונות.הרב חיים דרוקמן, מזקני הרבנים וממנהיגי הדור, ראש ישיבת "אור עציון", יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, חתן "פרס ישראל", ובעל תארים רבים אחרים – אך ראש לכול הוא מחנך, והשפעתו החינוכית על תלמידיו הרבים ועל רבנים ומחנכים רבים עצומה.במשך שנים ענה הרב לשאלות רבות בענייני תורה והשקפה שהעמידו לפניו צעירים ותלמידים. הרב לא נרתע משאלות נוקבות וטעונות, כשם שלא נלאה מלענות על שאלות פשוטות ויום־יומיות. את תשובותיו הקצרות אך היסודיות ענה מתוך היכרות קרובה ובלתי אמצעית עם צעירים ובני נוער ומתוך ידע רב ועומק תורני ומחשבתי. מתוך מאות השאלות שנשאל הרב במהלך השנים, מרכזת סדרת "ואשיבה" שאלות בוערות ואקטואליות במיוחד. בכרך הראשון מובאות תשובותיו של הרב בענייני צניעות ומשפחה, עַם וארץ. בכרך השני מובאות תשובותיו של הרב בענייני אמונה ועבודת ד', תורה ולימוד תורה. ניתן לרכוש את שני הכרכים כאן

בהקדמת ספרו "שבת הארץ" הראי"ה קוק פורש לפנינו הסתכלות מעמיקה על הקשר המיוחד שבין עם ישראל לארץ ישראל וחושף תהליך חינוכי־לאומי, המוביל אותנו לחיים של משמעות וערך, ובנוי על מעגל שנות השמיטה והיובל. את היסודות הללו חשוב כמובן ללמוד בשנת השמיטה עצמה, אך גם בשנים שבין שמיטה לשמיטה עלינו לשאול את עצמנו לאן השמיטה מובילה אותנו. כשם שהשבת היא מרכז השבוע, והשפעתה אינה מצטמצמת רק ליום השביעי עצמו, אלא מתפרשת על כל ימות השבוע, כך השמיטה משפיעה על כל שבוע השנים – גם על השנים שלפניה וגם על אלו שלאחריה. המסרים הגדולים העולים מהשמיטה צריכים לפעם בנו תמיד. בחלקו הראשון של הספר מובאת ההקדמה לשבת הארץ בנוסח מדויק, בניקוד מלא, בצירוף מראי מקום, ועוד. בחלק השני, הרב חיים דרוקמן מנגיש, מסביר ומרחיב את דברי הרב קוק. דרך עיוניו המעמיקים מתבררת הסתכלותו הייחודית של הרב קוק ומתגלה תפקידם הגדול של השמיטה והיובל בהבאת ישראל והעולם כולו להגשמת תכליתם בעולם.

סדרה של שיעורים וביאורים מאת הרב חיים דרוקמן שליט"א על כתבי הרב קוק זצ"ל. בינתיים יצאו שלושה ספרים ובע"ה אנו עובדים על נוספים. ושבת - פרקי מבוא לאורות התשובה בספרו "ושבת" מבאר הרב דרוקמן את עקרונותיו המרכזיים של הרב קוק זצ"ל בספר אורות התשובה. מתוך עיון בשלוש פיסקאות ההקדמה הקצרות מתבארת המהפכה שמחולל הספר בהבנת מהות התשובה וחשיבותה לדורנו, תוך התבוננות מפוכחת במציאות. כך נבנית תפיסת עולם שונה לחלוטין על כל מושג התשובה ועל מה שנתבע מאיתנו בהקשר אליה. בספר כלול גם מפתח ערכים לספר אורות התשובה כולו. הקדמה לשבת הארץ בהקדמת ספרו "שבת הארץ" הראי"ה קוק פורש לפנינו הסתכלות מעמיקה על הקשר המיוחד שבין עם ישראל לארץ ישראל וחושף תהליך חינוכי־לאומי, המוביל אותנו לחיים של משמעות וערך, ובנוי על מעגל שנות השמיטה והיובל.את היסודות הללו חשוב כמובן ללמוד בשנת השמיטה עצמה, אך גם בשנים שבין שמיטה לשמיטה עלינו לשאול את עצמנו לאן השמיטה מובילה אותנו. כשם שהשבת היא מרכז השבוע, והשפעתה אינה מצטמצמת רק ליום השביעי עצמו, אלא מתפרשת על כל ימות השבוע, כך השמיטה משפיעה על כל שבוע השנים – גם על השנים שלפניה וגם על אלו שלאחריה.המסרים הגדולים העולים מהשמיטה צריכים לפעם בנו תמיד. בחלקו הראשון של הספר מובאת ההקדמה לשבת הארץ בנוסח מדויק, בניקוד מלא, בצירוף מראי מקום, ועוד. בחלק השני, הרב חיים דרוקמן מנגיש, מסביר ומרחיב את דברי הרב קוק. דרך עיוניו המעמיקים מתבררת הסתכלותו הייחודית של הרב קוק ומתגלה תפקידם הגדול של השמיטה והיובל בהבאת ישראל והעולם כולו להגשמת תכליתם בעולם. חזון הצמחונות והשלום בדורות האחרונים תופסת שאלת המוסר והצדק שבאכילת בעלי חיים מקום מרכזי בשיח הציבורי. דעות שונות מנסרות בחלל האוויר, ורבים תוהים לעצמם כיצד על האדם המודרני והנאור לראות את הדברים, והאם יש ליהדות מה לומר בשאלה סבוכה זו. הראי"ה קוק זצ"ל, מגדולי ההוגים בדורות האחרונים, בחן סוגיה זו במאמרֵי "חזון הצמחונות והשלום", והציע הלכי רוח מפתיעים, השופכים אור על דרכה החינוכית של התורה לזיכוך האנושות וקידום המציאות לעבר החזון הגדול של "וגר זאב עם כבש". בספר זה, הרב חיים דרוקמן מנגיש, מסביר ומרחיב את דברי הרב קוק. עיוניו עמוקים, מבוארים ומציבים תפיסה ברורה ומורכבת כאחת, שיש בה כדי לחולל מהפך מחשבתי אצל הקורא ולעורר בקרבו שאיפה אל הטוב – לצד ראייה ריאלית של המצב הנוכחי שבו הוא שרוי.

מבחר כתבי אמונה מאת הרב חיים דרוקמן זצ"ל עד כה יצאו 25 כרכים (פירוט תוכלו לראות בדפי הספרים השונים): (ערכה זו אינה כוללת את הספרים "אמרות חיים" ו"עמי") התורה לדורנו - עיונים והארות לפרשות השבוע (6 כרכים) לזמן הזה - אורותיהם המיוחדים של המועדים והזמנים לימינו (3 כרכים) הגדה של פסח לזמן הזה - ביאורים ורעיונות להגדה של פסח קמעא קמעא - מדינת ישראל כהתקיימות חזון הגאולה צמאה נפשי - פרקי עיון והעמקה בנושא התפילה אבות לבנים - שיעורים במסכת אבות (6 כרכים) ושבת - פרקי מבוא לאורות התשובה חזון הצמחונות והשלום - עם ביאורים והרחבות הקדמה לשבת הארץ - עם ביאורים והרחבות ואשיבה - תשובות אמוניות לצעירים בענייני הדור והשעה (2 כרכים) בחיל וברוח - פרקי עיון ומחשבה בענייני מלחמה, צבא ובטחון בדורנו מענה חיים א - תשובות אמוניות בענייני הדור והשעה - בענייני נישואין ומשפחה

חוברת לימוד לנוער וצעירים מתורתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל. קטעים קצרים מתוך ספריו הלכות על פי ספריו "דברים שבלב", תובנות וערכים בעקבות דרכיו של הרב דרוקמן ומסרים שנשא פתגמים השגורים על פיו סיפורים קורות חיים ותמונות החוברת צבעונית ומושכת לקריאה.

לספר זה קיימת גם גירסה דיגיטלית. לפרטים היכנס לקישור הזה. *** מדוע יש מלחמות ואלימות בעולם? למה מתים חפים מפשע במלחמה? מה היחס הנכון בין ביטחון בה' והשתדלות אנושית? היש לחתור לשלום עם אויבינו או להילחם בהם בעוצמה? האם נכון שחיילים דתיים ישרתו לצד חיילים שאינם דתיים? לימוד תורה – או שירות צבאי? היש מקום לשילוב נשים בצה"ל? איך יתמודד החייל עם הקשיים בשירות הצבאי השוחק? האם חייל צריך לסרב פקודה לפנות יישובים יהודיים? איך יש לנהוג במחבל מנוטרל? * * * הספר "בחיל וברוח" עוסק בשאלות אלו וברבות אחרות – מהנושאים הכלליים ביותר של מוסר ומלחמה – ועד לנושאים האקטואליים המטרידים את החייל בשטח. הרב חיים דרוקמן זצ"ל מעמיד משנה סדורה ובהירה בנושאים הנוגעים למלחמה וביטחון ומציג גישה של רוח גדולה הנושבת על פני החיִל העוצמתי. הרב דן בדברים בדרכו המוכרת – החל בדיון במקורות היסודיים, דרך הבנה מעמיקה ברוח הדור ובהדרכת התורה כלפיו, וכלה בהשלכות מעשיות יום־יומיות. הרב חיים דרוקמן זצ"ל (תרצ"ג-תשפ"ג) כיהן שנים רבות בראשות ישיבת ההסדר "אור עציון", שימש נשיא איגוד ישיבות ההסדר וראש "מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא", ובעבר אף היה חבר כנסת, והופקד על הקשר שבין ראשי הישיבות לצבא באיגוד ישיבות ההסדר, ועוד. היה מגדולי מנהיגי הציבור הדתי לאומי בדורו וממובילי התפיסה שהשילוב בין העולם התורני לעולם הצבאי הוא קודש קודשים. * * * ספר זה זכינו להכין עם כבוד מו"ר הרב דרוקמן זצ"ל על כל חלקיו, מאמריו, אותיותיו ודקדוקיו, אך לצערנו נתבקש הרב לישיבה של מעלה טרם יצא הספר לדפוס. יהא ספר זה לעילוי נשמתו.

בנר שמיני של חנוכה תשפ"ג הלך לעולמו הרב חיים דרוקמן והותיר אחריו מורשת תורנית, חינוכית ומנהיגותית עצומה. בספרון זה אספנו כמאתיים משפטים, אמרות ופתגמים בולטים ממשנתו של הרב בשלל נושאים.משפטים אלו לקוחים בעיקר מספרי הרב, אך גם מנאומים, ראיונות ושיחות, ומבטאים "על רגל אחת" את משנתו העשירה. האמרות מתאימות מאוד להיכרות עם תורתו ואף לכרזות, למשפטי חיזוק ולהשראה. האמרות מחולקות לשערים, מתויגות לנושאים, ומפתח תגיות מפורט בסוף הספר מסייע במציאת נושאי עניין.

האם נשים יכולות לשרת בצה"ל? איך ייתכן שאדם גדול נכשל בעריות? כיצד בוחרים בן זוג לחיים? האם אפשר לטבול בלי בלנית? כיצד שומרים על נאמנות בין בני זוג? מתי אפשר לדחות היריון? מה היחס הראוי למאבק הלהט"ב?   במהלך השנים נפגש מו"ר הרב חיים דרוקמן זצ"ל עם רבבות אנשים ונשים במסגרות רבות ומגוונות, ופעמים רבות נדרש לשאלות, תהיות, התלבטויות ובקשות להתוויית דרך. את תשובותיו הקצרות אך יסודיות ענה מהיכרות קרובה ובלתי אמצעית עם הדור ומתוך ידע רב ועומק תורני ומחשבתי. תשובותיו לשאלות אלו מיישמות ומשלימות את שיעוריו הסדורים, המציגים משנה סדורה בנושאי תורה, עם וארץ, חינוך ומדיניות, ועוד ועוד. מתוך אלפי התשובות שענה, מביאה סדרת "מענה חיים" מבחר תשובות שיש בהן חשיבות לרבים ולשנים הבאות. כרך א מרכז בתוכו תשובות בנושאי צניעות, משפחה ומעמד האישה. * * * כרך זה זכינו להכין עם כבוד מו"ר הרב דרוקמן זצ"ל, אך לצערנו נתבקש הרב לישיבה של מעלה טרם יצא הספר לדפוס. יהא ספר זה לעילוי נשמתו.    

ספר במהדורה דיגיטלית! זמן מה לאחר ביצוע הרכישה אנו נשלח אליך במייל קובץ מוגן של הספר. אם ברצונך לרכוש ספר מודפס רגיל, היכנס לקישור הזה. *** מדוע יש מלחמות ואלימות בעולם? למה מתים חפים מפשע במלחמה? מה היחס הנכון בין ביטחון בה' והשתדלות אנושית? היש לחתור לשלום עם אויבינו או להילחם בהם בעוצמה? האם נכון שחיילים דתיים ישרתו לצד חיילים שאינם דתיים? לימוד תורה – או שירות צבאי? היש מקום לשילוב נשים בצה"ל? איך יתמודד החייל עם הקשיים בשירות הצבאי השוחק? האם חייל צריך לסרב פקודה לפנות יישובים יהודיים? איך יש לנהוג במחבל מנוטרל? * * * הספר "בחיל וברוח" עוסק בשאלות אלו וברבות אחרות – מהנושאים הכלליים ביותר של מוסר ומלחמה – ועד לנושאים האקטואליים המטרידים את החייל בשטח. הרב חיים דרוקמן זצ"ל מעמיד משנה סדורה ובהירה בנושאים הנוגעים למלחמה וביטחון ומציג גישה של רוח גדולה הנושבת על פני החיִל העוצמתי. הרב דן בדברים בדרכו המוכרת – החל בדיון במקורות היסודיים, דרך הבנה מעמיקה ברוח הדור ובהדרכת התורה כלפיו, וכלה בהשלכות מעשיות יום־יומיות. הרב חיים דרוקמן זצ"ל (תרצ"ג-תשפ"ג) כיהן שנים רבות בראשות ישיבת ההסדר "אור עציון", שימש נשיא איגוד ישיבות ההסדר וראש "מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא", ובעבר אף היה חבר כנסת, והופקד על הקשר שבין ראשי הישיבות לצבא באיגוד ישיבות ההסדר, ועוד. היה מגדולי מנהיגי הציבור הדתי לאומי בדורו וממובילי התפיסה שהשילוב בין העולם התורני לעולם הצבאי הוא קודש קודשים. * * * ספר זה זכינו להכין עם כבוד מו"ר הרב דרוקמן זצ"ל על כל חלקיו, מאמריו, אותיותיו ודקדוקיו, אך לצערנו נתבקש הרב לישיבה של מעלה טרם יצא הספר לדפוס. יהא ספר זה לעילוי נשמתו.

תמונת הרב חיים דרוקמן זצ"ל. התמונות ניתנות להזמנה במספר גדלים ובמבחר צורות הדפס - קנבס / ממוסגר / הדפס על זכוכית. לכל צורת הדפס וגודל המחיר שלו. כדי לראות את המגוון - כל התמונות בכל הגדלים וצורות ההדפסה היכנסו לקישור הזה! אם יש לך תמונה טובה משלך שאתה רוצה שנדפיס עבורך, או שאתה מסכים שנכניס אותה לגלרייה גם עבור אחרים - אנא פנה במייל אלינו: machon.or.etzion@gmail.com (C) הזכויות על התמונות שמורות לבעליהן.

למה יש רע בעולם? בשביל מה צריך כל כך הרבה מצוות? יש בעיה לשמוע שירים לועזיים או חילוניים? תנועת נוער מעורבת – לכתחילה או בדיעבד? מהי הגישה הנכונה לבעלי נטיות הפוכות? מותר לעלות להר הבית בימינו? להתגייס לצבא – או ללמוד תורה?   שאלות בוערות אלו, ורבות כמותן, מעסיקות בימינו צעירים רבים, בעיקר בתקופת הנערות ושנות הבגרות הראשונות. הרב חיים דרוקמן זצ"ל (תרצ"ג-תשפ"ג), מזקני הרבנים וממנהיגי הדור, היה ראש ישיבת "אור עציון", יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, חתן "פרס ישראל", ובעל תארים רבים אחרים – אך ראש לכול היה מחנך, והשפעתו החינוכית על תלמידיו הרבים ועל רבנים ומחנכים רבים היא עצומה. במשך שנים ענה הרב לשאלות רבות בענייני תורה והשקפה שהעמידו לפניו צעירים ותלמידים. הרב לא נרתע משאלות נוקבות וטעונות, כשם שלא נלאה מלענות על שאלות פשוטות ויומיומיות. את תשובותיו הקצרות אך היסודיות ענה מתוך היכרות קרובה ובלתי אמצעית עם צעירים ובני נוער ומתוך ידע רב ועומק תורני ומחשבתי. מתוך מאות השאלות שנשאל הרב במהלך השנים, מרכזת סדרת "ואשיבה" שאלות בוערות ואקטואליות במיוחד. וכעת מוגשים לפניכם שני הכרכים בספר אחד.  

מחפשים חווית לימוד משותפת עם ילדיכם?לימוד משותף של הורים וילדים - הוא ערך מרכזי בעם היהודי. לצד הרווח שבהכרת סיפורי התנ"ך, זוכים בני המשפחה בלומדם יחד, לשעה של קרבה מיוחדת ולחיבור בין־דורי.סדרת התנ"ך שלנו פותחת צוהר לעולם התנ"ך להורים וילדים החפצים ללמוד יחדיו, באופן שיוכלו להבין את הפסוקים בצורה קלה ובהירה יותר, להעמיק במשמעותם ולדון בערכים העולים מתוכם. זאת ועוד, בזכות מבנה הספר ועיצובו המזמין יוכלו ילדיכם להמשיך וללמוד ספר זה גם בעצמם."התנ"ך שלנו" מזמין אתכם ללימוד משותף של ספר הספרים בדרך חדשה וחווייתית: פסוקי התנ"ך במלואם ובצורתם המדויקת ביאורי מילים מפות ואיורים מקסימים שאלות מחכימות חידות אתגר קטעי מידע להרחבהועוד...יסודו של הספר שבידיכם בדפי הלימוד הפופולריים שערך אלון חזני. הדפים זכו לאהדה ותפוצה רבה, וכעת שודרגו לספר מרשים זה.הרב אלון חזני, בעל תואר שני בתנ"ך וחינוך, רב ומורה לתנ"ך, עוסק מזה עשרים שנה בתפקידי ניהול והוראה.

מחפשים חווית לימוד משותפת עם ילדיכם?לימוד משותף של הורים וילדים - הוא ערך מרכזי בעם היהודי. לצד הרווח שבהכרת סיפורי התנ"ך, זוכים בני המשפחה בלומדם יחד, לשעה של קרבה מיוחדת ולחיבור בין־דורי.סדרת התנ"ך שלנו פותחת צוהר לעולם התנ"ך להורים וילדים החפצים ללמוד יחדיו, באופן שיוכלו להבין את הפסוקים בצורה קלה ובהירה יותר, להעמיק במשמעותם ולדון בערכים העולים מתוכם. זאת ועוד, בזכות מבנה הספר ועיצובו המזמין יוכלו ילדיכם להמשיך וללמוד ספר זה גם בעצמם. בסדרה שלפניכם 4 כרכים שיצאו עד כה - יהושע, שופטים, שמואל א' ושמואל ב'"התנ"ך שלנו" מזמין אתכם ללימוד משותף של ספר הספרים בדרך חדשה וחווייתית: פסוקי התנ"ך במלואם ובצורתם המדויקת ביאורי מילים מפות ואיורים מקסימים שאלות מחכימות חידות אתגר קטעי מידע להרחבהועוד...יסודו של הספר שבידיכם בדפי הלימוד הפופולריים שערך אלון חזני. הדפים זכו לאהדה ותפוצה רבה, וכעת שודרגו לספר מרשים זה.הרב אלון חזני, בעל תואר שני בתנ"ך וחינוך, רב ומורה לתנ"ך, עוסק מזה עשרים שנה בתפקידי ניהול והוראה.

הגדה של פסח לזמן הזה לילדים מתורתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל פירושים ורעיונות מלוקטים מספריו ושיעוריו סיפורים לימודיים ותובנות על פי הערכים שלימד וחינך אליהם סיפורים ומנהגים על דמותו של הרב איורים נהדרים וקטעי קומיקס והכל מעובד ומותאם לילדים! בהשתתפות טובי הכותבים והמאיירים: עומר פדור (עורך כתבי הרב), הרב ליאור לביא, הרב יקהת רוזן, נעמה להב וחננאל תורגמן, ובעיצובה המרהיב של דגנית סטנייצקי. מֶה עָשׂוּ מְאוֹת אֲנָשִׁים בְּבֵית הָרַב בְּלֵיל הַסֵּדֶר? מַדּוּעַ עָמְדוּ יְהוּדִים רַבִּים בְּרוּסְיָה בְּתוֹר אָרֹךְ? לָמָּה בָּכָה הָרַב דְּרוּקְמָן בְּפֶסַח? מַדּוּעַ רַק בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל נִמְצָא וִיטָמִין קֵיי? הַאִם הַכֶּלֶב בְּ"חַד גַּדְיָא" צַדִּיק אוֹ רָשָׁע? מָה הַקֶּשֶׁר בֵּין הַמִּצְפֶּה הַתַּת־יַמִּי לִיצִיאַת מִצְרַיִם? וְכַמָּה אֱגוֹזִים מִסְתַּתְּרִים בַּהַגָּדָה? סַקְרְנִים? הִצְטָרְפוּ לְלֵיל הַסֵּדֶר עִם הָרַב דְּרוּקְמָן!

האומנות מרבה לעסוק בתחומים שברגש וביופי, באהבה ובחמלה, ולא פעם מעוררת בבית המדרש סימני שאלה. כיצד נכון להתייחס אליה? היש לאומנות מגע כלשהו עם היהדות, או שמא היא אף מתנגשת בה? עד היכן מגיע חופש האומנות? ובהמשך לכך – מהי משמעות האהבה, שהאומנות עוסקת בה כל כך? ומהי הדרך הראויה לעסוק בה ולבטאה? על שאלות אלו ואחרות ענה הראי"ה קוק זצ"ל במאמרו היסודי, ששובץ כהקדמה לשיר השירים, בקשר לאמירתו הגדולה של רבי עקיבא: "שכל הכתובים קודש, ושיר השירים – קודש קודשים". בספר זה הרב חיים דרוקמן זצ"ל מנגיש, מסביר ומרחיב את דברי הרב קוק וסולל לפנינו דרך הסתכלות מעמיקה על ערכו של שיר השירים, על משמעותה האמיתית של האומנות לסוגיה, ובד בבד מבאר את מהותה האמיתית של האהבה הטבעית והמפגש שלה עם עולם הנפש והאומנות. כהשלמה, בבחינת "תורת חיים", מובאים בסוף הספר כמה פרוטוקולים מנאומי הרב דרוקמן בפני כנסת ישראל בעת ששימש חבר בה, שבהם האיר את הגישה הנכונה לנושא זה, עם השלכה ישירה על ההנהגה והחקיקה הראויות בדורנו בתחומים אלו.

check_http_searchstring_elasticode_co_il