התלמוד הירושלמי היה מונח לאורך שנות הגלות הארוכה בקרן זווית. על אף חשיבותו העצומה מעטים עסקו בו ומכאן מיעוט הפירושים עליו וריבוי השיבושים בגירסאותיו. המהדורה שלפנינו עם הפירוש 'אור לישרים' של הרב יהושע בוך היא היחידה המבוססת על כתב יד ליידן (הכתב יד הרציף היחיד של הירושלמי) והינה מהדורה מדעית שגירסתה נופתה בהשוואה לכתבי היד הקיימים ומובאות מקבילות, והיא סולת נקייה המגישה לפני הלומד את התלמוד הירושלמי בבהירות ורהיטות. בנוסף מתלווה הפירוש המדעי והעמקני המקיף ופותח את הסוגיות שבלשונו הקצרה והקשה של הירושלמי בפני עולם הלומדים. יין ישן בכלי חדש ומפואר המפגיש אותנו עם מתיקות יינה של תורה זה. הפירוש אינו נרתע במקרים רבים להראות שלירושלמי ישנה גישה שונה מגישת הבבלי.
בכרך שלפנינו מסכת פאה.
התלמוד הירושלמי היה מונח לאורך שנות הגלות הארוכה בקרן זווית. על אף חשיבותו העצומה מעטים עסקו בו ומכאן מיעוט הפירושים עליו וריבוי השיבושים בגירסאותיו. המהדורה שלפנינו עם הפירוש 'אור לישרים' של הרב יהושע בוך היא היחידה המבוססת על כתב יד ליידן (הכתב יד הרציף היחיד של הירושלמי) והינה מהדורה מדעית שגירסתה נופתה בהשוואה לכתבי היד הקיימים ומובאות מקבילות, והיא סולת נקייה המגישה לפני הלומד את התלמוד הירושלמי בבהירות ורהיטות. בנוסף מתלווה הפירוש המדעי והעמקני המקיף ופותח את הסוגיות שבלשונו הקצרה והקשה של הירושלמי בפני עולם הלומדים. יין ישן בכלי חדש ומפואר המפגיש אותנו עם מתיקות יינה של תורה זה. הפירוש אינו נרתע במקרים רבים להראות שלירושלמי ישנה גישה שונה מגישת הבבלי. בכרך שלפנינו מסכת סוכה.
התלמוד הירושלמי היה מונח לאורך שנות הגלות הארוכה בקרן זווית. על אף חשיבותו העצומה מעטים עסקו בו ומכאן מיעוט הפירושים עליו וריבוי השיבושים בגירסאותיו. המהדורה שלפנינו עם הפירוש 'אור לישרים' של הרב יהושע בוך היא היחידה המבוססת על כתב יד ליידן (הכתב יד הרציף היחיד של הירושלמי) והינה מהדורה מדעית שגירסתה נופתה בהשוואה לכתבי היד הקיימים ומובאות מקבילות, והיא סולת נקייה המגישה לפני הלומד את התלמוד הירושלמי בבהירות ורהיטות. בנוסף מתלווה הפירוש המדעי והעמקני המקיף ופותח את הסוגיות שבלשונו הקצרה והקשה של הירושלמי בפני עולם הלומדים. יין ישן בכלי חדש ומפואר המפגיש אותנו עם מתיקות יינה של תורה זה. הפירוש אינו נרתע במקרים רבים להראות שלירושלמי ישנה גישה שונה מגישת הבבלי. בכרך שלפנינו מסכת סנהדרין כרך א'.
התלמוד הירושלמי היה מונח לאורך שנות הגלות הארוכה בקרן זווית. על אף חשיבותו העצומה מעטים עסקו בו ומכאן מיעוט הפירושים עליו וריבוי השיבושים בגירסאותיו. המהדורה שלפנינו עם הפירוש 'אור לישרים' של הרב יהושע בוך היא היחידה המבוססת על כתב יד ליידן (הכתב יד הרציף היחיד של הירושלמי) והינה מהדורה מדעית שגירסתה נופתה בהשוואה לכתבי היד הקיימים ומובאות מקבילות, והיא סולת נקייה המגישה לפני הלומד את התלמוד הירושלמי בבהירות ורהיטות. בנוסף מתלווה הפירוש המדעי והעמקני המקיף ופותח את הסוגיות שבלשונו הקצרה והקשה של הירושלמי בפני עולם הלומדים. יין ישן בכלי חדש ומפואר המפגיש אותנו עם מתיקות יינה של תורה זה. הפירוש אינו נרתע במקרים רבים להראות שלירושלמי ישנה גישה שונה מגישת הבבלי. בכרך שלפנינו מסכת פאה.
התלמוד הירושלמי היה מונח לאורך שנות הגלות הארוכה בקרן זווית. על אף חשיבותו העצומה מעטים עסקו בו ומכאן מיעוט הפירושים עליו וריבוי השיבושים בגירסאותיו. המהדורה שלפנינו עם הפירוש 'אור לישרים' של הרב יהושע בוך היא היחידה המבוססת על כתב יד ליידן (הכתב יד הרציף היחיד של הירושלמי) והינה מהדורה מדעית שגירסתה נופתה בהשוואה לכתבי היד הקיימים ומובאות מקבילות, והיא סולת נקייה המגישה לפני הלומד את התלמוד הירושלמי בבהירות ורהיטות. בנוסף מתלווה הפירוש המדעי והעמקני המקיף ופותח את הסוגיות שבלשונו הקצרה והקשה של הירושלמי בפני עולם הלומדים. יין ישן בכלי חדש ומפואר המפגיש אותנו עם מתיקות יינה של תורה זה. הפירוש אינו נרתע במקרים רבים להראות שלירושלמי ישנה גישה שונה מגישת הבבלי. בכרך שלפנינו מסכת מגילה.