מכון תורת שלמה - 4 מוצרים נמצאו

מלחמת ששת הימים היא מאורע מכונן בתולדות עם ישראל לדורותיו. הניצחון המהיר, הפלאי והבלתי צפוי, הרחבת גבולות הארץ לממדיה התנ"כיים, השיבה למקומות המקודשים ביותר לעמנו ובראשם ירושלים,העיר שחוברה לה יחדיו, הביאו לזקיפת הקומה הלאומית ולהתעוררותם של רבים בארץ ובגולה לבקש את זהותם היהודית ומשמעויותיה. התעוררות זו נמשכת עד היום. במלאת יובל למלחמה רואה אור ספר זה, לקט תורני מקיף ראשון מסוגו המכיל למעלה מ-1700 עמודים ומבקש להקנות מבט תורני מרובה גוונים למלחמה זו: הלכה, מוסר, דרוש, אמונה, רמז, רז ושיר.בשלושת כרכי הספר נקבצו פסקי הלכה, דברי התעוררות, דרשות הודיה, הגיונות ורחשי לב של רבנים ומחנכים מכל גווני היהדות הדתית והחרדית אודות משמעויותיה של מלחמת ששת הימים בכלל, ואודות קביעת יום שחרור ירושלים כיום הודאה לדורות בפרט. בהוצאת תנועת המזרחי העולמית ומכון תורני תורת שלמה.

הרב שלמה גורן (תרע"ח-תשנ"ה) היה מגדולי התורה והמעש של תקופתנו. בספר זה מוצגת התבוננות תורנית מעמיקה סביב דמותו הייחודית והמקורית, מעשיו ופועלו, וזאת דרך מבטם של גדולי תורה ורבנים בני הדור הקודם ובני דורנו. בנוסף, מציג הספר תמונה רחבה שלא נתפרסמה עד כה אודות קשריו של הרב גורן עם גדולי תורה בארץ ובתפוצות. לספר צורף לקט זיכרונות וסיפורים מיוחדים המאירים צדדים נוספים בדמותו רבת הגוונים של הרב ומקנים למפגש עם דמותו נופך אישי.

ספר אוזר ישראל בגבורה, הוא לקט תורני לחיזוק רוח הלחימה לקראת השירות בצה"ל. בספר זה ימצא המעיין סקירה מקיפה של מובאות מדבריהם של גדולי תורה ורבנים בני הדור הקודם ובני דורנו בעניין חשיבות השירות בצה"ל על פי התורה, תוך התייחסות מיוחדת למסירות נפשם של חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון ולגודל זכותם מנקודת מבט תורנית. פרק מיוחד מוקדש לבירור יסודות המלחמה מבחינה הלכתית והגותית, וניתן ללומדו באופן נפרד. לספר צורף הקונטרס עוטר ישראל בתפארה, העוסק בדמותה ובעניינה של הרבנות הצבאית הראשית ובפועלם של הרבנים הצבאיים בעבר ובהווה. הספר מיועד, לכל המעוניין להתכונן לשירותו הצבאי מתוך גישה תורנית-לאומית-ממלכתית ולכל המתעניין בתחום.

שירת רש -  שיחות ומאמרים בענייני אמונה וחינוך לאורו של מרן הראי"ה קוק וממשיכי דרכו ספר זה מכיל מאמרים ומבואות בענייני לימוד אמונה, מוסר ודעת אלוקים, פרקי התבוננות אמונית על המועדים ותהליכי הגאולה בדורנו, שיחות בנושאי אקטואליה והתמודדות רוחנית עם אתגרי השעה - כל זאת לאורם של מרן הראי"ה קוק זצ"ל וממשיכי דרכו. בסוף הספר מצורף הקובץ: "רוח האומה יתגלה בגדוליה" – אשנב לדמותם של רבותינו הגדולים זיע"א.

check_http_searchstring_elasticode_co_il